Januari

2024 begon in Nederland: voor een samenwerking met Bilderberg verbleven wij 24 uur op de Veluwe. Ondanks dat de Veluwe genoeg te bieden heeft voor meerdere dagen is het af en toe ook gewoon heel fijn om één nachtje weg te zijn. Bilderberg nodigde ons uit om kennis te maken met hun winterarrangement en dat was een fijn uitje tijdens de donkere dagen!

Na thuiskomst kon de koffer blijven liggen, want ik (Carlo) vertrok een paar dagen later alweer naar Oostenrijk. Ik mocht samen met een groepje reisbloggers de stad en skigebieden rondom Innsbruck ontdekken.

Met ruim 130.000 inwoners – waarvan meer dan 30.000 studenten (!) – staat Innsbruck qua inwonersaantal in de top 5 van grootste Oostenrijkse steden. Ik ben inmiddels 2 keer in Innsbruck geweest en vind het een erg leuke stad. In en rondom de stad is veel te zien en te doen, wat ervoor zorgt dat Innsbruck het hele jaar door een fijne bestemming is.

Innsbruck winter tips

Februari

Ook februari bracht ons naar de sneeuw. Eind januari vertrokken we namelijk weer naar Oostenrijk voor een wintersportvakantie met familie. We verbleven in Saalbach-Hinterglemm en hebben daar een week lang op de latten gestaan en genoten van verse sneeuw, het zonnetje en gezelligheid. Omdat we toch in de buurt waren, bezochten we ook nog de Glemmtaler Baumzipfelweg.

Tijdens het wintersportseizoen liepen er twee leuke samenwerkingen, waar we natuurlijk de nodige content voor moesten maken. Voor Helly Hansen testte en reviewde ik de Alpha 4.0 ski-jas en in samenwerking met ANIMØ Optics mochten we een kortingscode met onze lezers en volgers delen.

Helly Hansen Alpha 4.0 review

Maart

Voor een bruiloft in de buurt van Mainz waren we begin maart een weekend bij onze oosterburen. Samen met een groot deel van de familie bezochten we daar de Geierlay hangbrug. Deze brug was jarenlang de langste hangbrug van Duitsland, maar inmiddels is er een nóg langere gebouwd. Nieuwsgierig? Ik schreef er dit reisverslag over.

Halverwege maart, wanneer in Nederland de lente al voorzichtig is begonnen, zochten wij nog een keer de sneeuw op. In 3 dagen ontdekten we de Oostenrijkse deelstaat Steiermark. In dit reisverslag nemen we je mee.

Het laatste weekend van maart waren we in Groningen voor een leuke samenwerking met NS Dagje Uit. We stapten op het station van Groningen op een elektrische OV-fiets en fietsten de route 'Van stad tot polder'. Een blog of artikel schreven we er niet over, wel deelden we alles via ons eigen Instagram-account en die van NS Dagje Uit.

steiermark winter tips

April

April was een drukke maand en daarom reisde gastblogger Anna voor ons naar Vlaanderen. Op de fiets ontdekte ze de kastelen en abdijen van het Brugse Ommeland. In Brugge kwam ze aan in de stromende regen, maar gelukkig heeft ze toch nog een paar zonnestralen gezien en haar ervaringen op een mooie manier vast kunnen leggen.

Zelf was ik in april druk met onder andere twee opdrachten voor de gemeente Hardenberg (Visit Hardenberg). Om te beginnen trok ik mijn wandelschoenen aan en maakte ik kennis met een aantal mooie gebieden om te wandelen in Hardenberg. Een aantal dagen later bezocht ik Tuinen Mien Ruys. Als onderdeel van beide samenwerkingen heb ik foto's aangeleverd, die de gemeente Hardenberg mag gebruiken voor bijvoorbeeld folders, hun website en social media.

Mei

Een maand vol feestdagen, maar mei was ook een maand van ons eigen land verder ontdekken. Zo waren Maaike en ik samen een paar dagen op Goeree-Overflakkee: een eiland en gemeente in de provincie Zuid-Holland. Voor ons bezoek hadden we het niet precies op de kaart kunnen aanwijzen, maar inmiddels weten we dat Goeree-Overflakkee een heerlijke bestemming is voor een vakantie of om een paar dagen op te laden.

Op uitnodiging van Visit Zwolle nam ik in mei ook deel aan een zogenoemde Instameet: een dag (of meerdere dagen) waarop ‘Instagrammers’ (die daarnaast vaak ook blogger of fotograaf zijn) samen op pad gaan om een stad, natuurgebied of regio in beeld te brengen en dit delen met hun volgers. In dit reisverslag lees je er alles over.

Juni

En toen was het alweer juni. Juni was de maand van een bestemming die al heel lang op onze bucketlist stond: de Dolomieten. Gelegen in Zuid-Tirol, het noorden van Italië, vind je bergtoppen zoals je alleen hier kunt vinden. Voor liefhebbers van outdoor, natuur en (berg)wandelen is dit een fantastische bestemming. In samenwerking met Roter Hahn verbleven wij een weekje op de boerderij. Mocht je het leuk vinden, dan kan je hier onze ervaring met Roter Hahn lezen.

De komende weken zullen er meerdere artikelen met handige info en tips voor de Dolomieten op onze website verschijnen. Wat al wel online staat, zijn een aantal reviews. We hebben deze zomer namelijk meerdere samenwerkingen met een aantal outdoormerken, waaronder Helly Hansen, Fjällräven en Vaude.

paklijst Dolomieten

Plannen voor de rest van het jaar

Onze plannen voor de tweede helft van 2024 zijn nog verre van definitief. De zomervakantie nadert, dus wat dat betreft wordt het tijd om het een en ander uit te stippelen. Het najaar is vaak een drukke periode met (pers)reizen, dus ook eind 2024 staat er ongetwijfeld weer een uitgebreid jaaroverzicht voor je klaar.

Maak er een mooie zomer van!

Carlo

Hoi! Mijn naam is Carlo, het gezicht achter Waanzinnige Wereld. Voor jou op zoek naar de mooiste bestemmingen en de leukste activiteiten in binnen- en buitenland.

Lees hier alle artikelen over

Jaaroverzicht

jaaroverzicht 2024 waanzinnige wereld